понедельник, 11 января 2016 г.

Мова


 Речення. Слово. 1 варіант 
 1.Визнач тип речення за метою висловлювання. Учися, дитино, бо вчитися треба! а) розповідне; б) питальне; в) спонукальне.
2. За інтонацією речення бувають: а) розповідні, окличні; б) розповідні, питальні, спонукальні; в) окличні, неокличні.
3. Слова, протилежні за значенням, називаються: а) багатозначними; б) антонімами; в) синонімами.
4. У якому значенні вжито слово золота у реченні: Навколо панувала золота осінь. а) прямому; б) непрямому; в) переносному.
5. Добери й запиши до поданих слів синоніми. Мати – …, будинок – …, говорити – … .
6. Добери й запиши до поданих слів антоніми. День – …, холодний – …, високо – … .
7. Заміни подані фразеологізми одним словом і запиши їх. Набрати в рот води – __________________. Викинути з голови – __________________. Байдики бити – __________________.
8. Підкресли в реченні головні члени. За його змістом побудуй і запиши два питальних речення. Сріблястий туман пливе над річкою.

 Речення. Слово. 2 варіант 
 1.Визнач тип речення за метою висловлювання. Багряна осінь стоїть над світом а) розповідне; б) питальне; в) спонукальне.
2.Слово або сполучення слів, що називає того, до кого звертаються називається: а) підметом; б) присудком; в) звертанням.
3. Слова, близькі за значенням, називаються: а) багатозначними; б) антонімами; в) синонімами.
4. У якому значенні вжито слово солодкий у реченні: Цукор на смак солодкий? а) прямому; б) непрямому; в) переносному.
5. Добери й запиши до поданих слів синоніми. Батько – …, азбука – …, безстрашний – … .
6. Добери й запиши до поданих слів антоніми. Праця – …, важкий – …, сміється – … . 7. Заміни подані фразеологізми одним словом і запиши їх. Задирати носа – __________________. Крутитися під ногами – __________________. Накивати пятами – __________________. 8. Підкресли в реченні головні члени. За його змістом побудуй і запиши два питальних речення. Пишається в лузі червона калина.
 
Визнач тип речення за метою висловлювання. 1. Друзі, вивчайте рідну мову! а) розповідне; б) питальне; в) спонукальне.
2. Лелеко, лелеко, до осені далеко? а) розповідне; б) питальне; в) спонукальне.
3. Місто Харків – перша столиця України. а) розповідне; б) питальне; в) спонукальне.
4. За інтонацією речення бувають: а) окличні, неокличні; б) розповідні, окличні; в) розповідні, питальні, спонукальні.
5. Слово або сполучення слів, що називає того, до кого звертаються називається: а) підметом; б) присудком; в) звертанням.
6. Член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні називається: а) підметом; б) присудком; в) другорядним.
7. Присудок відповідає на питання: а) хто? або що?; б) що робить? що зробить?..; в) який? яка? яке? які?
8. Основа речення це: а) підмет і присудок;
б) другорядні члени речення; в) звертання.
8. Слова, близькі за значенням, називаються: а) багатозначними; б) синонімами; в) антонімами.
9. Слова, протилежні за значенням, називаються: а) антонімами; б) багатозначними; в) синонімами.
10. У якому значенні вжито слово плакала у реченні: Плакала хмаринка проливним дощем. а) прямому; б) непрямому; в) переносному.
11. У якому значенні вжито слово кислі у реченні: Ягоди калини кислі на смак. а) прямому; б) непрямому; в) переносному.
12. Добери й запиши до поданих слів синоніми. Буква – …, турбуватися – …, радісний – … .
13. Добери й запиши до поданих слів антоніми. Ранок – …, швидкий – …, стоїть – … .
14. Заміни подані фразеологізми одним словом і запиши їх. Задирати носа – __________________. Набрати в рот води – __________________. Викинути з голови – __________________. Крутитися під ногами – __________________. Байдики бити – __________________. Накивати пятами – __________________.
15. Підкресли в реченні головні члени. За його змістом побудуй і запиши два питальних речення. Плакучі верби схилились над ставом.

Комментариев нет:

Отправить комментарий