Мова
Речення. Слово.
1
варіант
1.Визнач
тип речення за метою висловлювання.
Учися,
дитино, бо вчитися треба!
а)
розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
2.
За інтонацією речення бувають:
а) розповідні,
окличні;
б) розповідні,
питальні, спонукальні;
в) окличні, неокличні.
3.
Слова, протилежні за значенням,
називаються:
а) багатозначними;
б) антонімами;
в) синонімами.
4.
У якому значенні вжито слово золота
у реченні:
Навколо
панувала золота осінь.
а)
прямому;
б) непрямому;
в) переносному.
5.
Добери й запиши до поданих слів синоніми.
Мати – …, будинок – …,
говорити – … .
6.
Добери й запиши до поданих слів антоніми.
День
– …, холодний – …, високо – … .
7.
Заміни подані фразеологізми одним
словом і запиши їх.
Набрати в рот води –
________________ __. Викинути з
голови – ________________ __.
Байдики бити – ________________ __.
8.
Підкресли в реченні головні члени. За
його змістом побудуй і запиши два
питальних речення. Сріблястий
туман пливе над річкою.
Речення. Слово.
2
варіант
1.Визнач
тип речення за метою висловлювання.
Багряна
осінь стоїть над світом
а)
розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
2.Слово
або сполучення слів, що називає того,
до кого звертаються називається:
а) підметом;
б) присудком;
в) звертанням.
3.
Слова, близькі за значенням, називаються:
а) багатозначними;
б) антонімами;
в) синонімами.
4.
У якому значенні вжито слово солодкий
у реченні:
Цукор
на смак солодкий?
а)
прямому;
б) непрямому;
в) переносному.
5.
Добери й запиши до поданих слів синоніми.
Батько – …, азбука –
…, безстрашний – … .
6.
Добери й запиши до поданих слів антоніми.
Праця
– …, важкий – …, сміється – … .
7.
Заміни подані фразеологізми одним
словом і запиши їх.
Задирати носа –
________________ __. Крутитися під
ногами – ________________ __.
Накивати п’ятами
– ________________ __. 8.
Підкресли в реченні головні члени. За
його змістом побудуй і запиши два
питальних речення.
Пишається
в лузі червона калина.
Визнач
тип речення за метою висловлювання.
1.
Друзі, вивчайте рідну мову!
а)
розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
2.
Лелеко,
лелеко, до осені далеко?
а)
розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
3.
Місто Харків – перша столиця України.
а) розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
4.
За інтонацією речення бувають:
а) окличні,
неокличні;
б) розповідні,
окличні;
в) розповідні,
питальні, спонукальні.
5.
Слово або сполучення слів, що називає
того, до кого звертаються називається:
а) підметом;
б) присудком;
в) звертанням.
6.
Член речення, який вказує, про кого або
про що говориться в реченні називається:
а) підметом;
б) присудком;
в) другорядним.
7.
Присудок відповідає на питання:
а)
хто? або що?;
б) що
робить? що зробить?..;
в)
який? яка? яке? які?
8.
Основа речення це: а)
підмет і присудок;
б)
другорядні члени речення;
в) звертання.
8.
Слова, близькі за значенням, називаються:
а) багатозначними;
б) синонімами;
в) антонімами.
9.
Слова, протилежні за значенням,
називаються:
а) антонімами;
б) багатозначними;
в) синонімами.
10.
У якому значенні вжито слово плакала
у
реченні:
Плакала
хмаринка проливним дощем.
а)
прямому;
б) непрямому;
в) переносному.
11.
У якому значенні вжито слово кислі
у
реченні:
Ягоди
калини кислі на смак.
а)
прямому;
б) непрямому;
в) переносному.
12.
Добери й запиши до поданих слів синоніми.
Буква – …, турбуватися
– …, радісний – … .
13.
Добери й запиши до поданих слів антоніми.
Ранок
– …, швидкий – …, стоїть – … .
14.
Заміни подані фразеологізми одним
словом і запиши їх. Задирати
носа – ________________ __.
Набрати в рот води
– ________________ __. Викинути
з голови – ________________ __.
Крутитися під ногами –
________________ __.
Байдики бити –
________________ __. Накивати
п’ятами
– ________________ __.
15.
Підкресли в реченні головні члени. За
його змістом побудуй і запиши два
питальних речення.
Плакучі
верби схилились над ставом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий