Шановні батьки і діти! Пропоную вам тренувальні вправи під час канікул на повторення вивченого матеріалу!
Тема: Текст. Речення.
Тестові завдання.
1. Познач правильну відповідь.
Текст – це:
а) група речень;
б) група речень на одну тему;
в) речення, які пов’язані між собою за змістом і становлять зв’язне висловлювання.
2. Визнач правильну відповідь.
Речення – це :
а) кілька слів;
б) пов’язані між собою слова;
в) пов’язані між собою слова, що виражають закінчену думку.
3. Визнач правильні відповіді.
За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні;
б) окличні;
в) питальні;
г) спонукальні;
д) неокличні.
4. Визнач, які речення відповідають поданій схемі?
===== ~~~~~ _____ .
а) Учні прийшли до школи.
б) Закінчився перший урок.
в) Почалась велика перерва.
г) Дмитро та Тетяна сьогодні чергові.
5. Встанови логічні пари.
Визнач, до якого виду за метою висловлювання належить кожне речення:
а) А хто це стільки соснових шишок накидав під дерево? 1) спонукальне;
б) Це дятлова кузня на високій сосні. 2) розповідне;
в) Подивись на чудову птицю. 3) питальне.
6. Встанови логічні пари.
Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»:
а) Осінь прийшла в ліс. Часто ллють дощі. 1) Скоро зима;
Вітер зриває листя з дерев.
б) Поховалися у свої домівки мурашки. 2) Пора дощів;
Під високою ялинкою заснув їжачок.
Не вилітають із вуликів бджоли.
в) Скоро настане холодна зима. У лісі 3) Всі сховалися.
затихнуть звірі та пташки.
7. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст. Добери до тексту заголовок.
___________________________________
4__ Вода піднялась, і ворона напилась.
2__ Але вода в ньому тільки на дні.
1__ Захотіла ворона напитися з глечика.
3__ Почала пташка кидати в глечик камінці.
8. Із поданих слів склади речення. Підкресли головні члени речення.
З, листя, осипається, лип, восени, і, беріз.
( Восени з лип і беріз осипається листя.)
9. Прочитай текст.
Невдале полювання
Кошеня захотіло зловити пташку. Воно причаїлося на гілці біля годівнички. Це помітив горобець. Він сміливо кинувся на розбишаку. Котик впав на землю. Пташку було врятовано.
Визнач тип тексту:
а) опис;
б) розповідь;
в) міркування.
10. Визнач речення, в якому є звертання:
а) Марійка і Тарасик виконали домашнє завдання.
б) Учні прийшли до бібліотеки.
в) Ганнуся, прибери свою кімнату.
11. З поданих у рядках слів склади речення. З речень утвори текст і запиши його. Добери заголовок.
Принесла, дзьобі, в, вона, жолудь.
Восени, цікаво, лісі, в.
Його, під, ховати, пташка, почала, коріння.
Пролетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.
Сойка
Восени в лісі цікаво. Ось пролетіла сойка і сіла на пеньок. Вона принесла в дзьобі жолудь. Пташка почала ховати його під коріння.
12. Закінчи речення.
Якщо я ненавмисно зачепив перехожого, я повинен ………….
Коли мені необхідно звернутися з проханням, я ………………
Якщо мені потрібно пройти на своє місце в кінотеатрі, я …….
Тема: Текст. Речення.
Тестові завдання.
1. Познач правильну відповідь.
Текст – це:
а) група речень;
б) група речень на одну тему;
в) речення, які пов’язані між собою за змістом і становлять зв’язне висловлювання.
2. Визнач правильну відповідь.
Речення – це :
а) кілька слів;
б) пов’язані між собою слова;
в) пов’язані між собою слова, що виражають закінчену думку.
3. Визнач правильні відповіді.
За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні;
б) окличні;
в) питальні;
г) спонукальні;
д) неокличні.
4. Визнач, які речення відповідають поданій схемі?
===== ~~~~~ _____ .
а) Учні прийшли до школи.
б) Закінчився перший урок.
в) Почалась велика перерва.
г) Дмитро та Тетяна сьогодні чергові.
5. Встанови логічні пари.
Визнач, до якого виду за метою висловлювання належить кожне речення:
а) А хто це стільки соснових шишок накидав під дерево? 1) спонукальне;
б) Це дятлова кузня на високій сосні. 2) розповідне;
в) Подивись на чудову птицю. 3) питальне.
6. Встанови логічні пари.
Визнач, який заголовок відповідає кожній частині тексту «Осінь»:
а) Осінь прийшла в ліс. Часто ллють дощі. 1) Скоро зима;
Вітер зриває листя з дерев.
б) Поховалися у свої домівки мурашки. 2) Пора дощів;
Під високою ялинкою заснув їжачок.
Не вилітають із вуликів бджоли.
в) Скоро настане холодна зима. У лісі 3) Всі сховалися.
затихнуть звірі та пташки.
7. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст. Добери до тексту заголовок.
___________________________________
4__ Вода піднялась, і ворона напилась.
2__ Але вода в ньому тільки на дні.
1__ Захотіла ворона напитися з глечика.
3__ Почала пташка кидати в глечик камінці.
8. Із поданих слів склади речення. Підкресли головні члени речення.
З, листя, осипається, лип, восени, і, беріз.
( Восени з лип і беріз осипається листя.)
9. Прочитай текст.
Невдале полювання
Кошеня захотіло зловити пташку. Воно причаїлося на гілці біля годівнички. Це помітив горобець. Він сміливо кинувся на розбишаку. Котик впав на землю. Пташку було врятовано.
Визнач тип тексту:
а) опис;
б) розповідь;
в) міркування.
10. Визнач речення, в якому є звертання:
а) Марійка і Тарасик виконали домашнє завдання.
б) Учні прийшли до бібліотеки.
в) Ганнуся, прибери свою кімнату.
11. З поданих у рядках слів склади речення. З речень утвори текст і запиши його. Добери заголовок.
Принесла, дзьобі, в, вона, жолудь.
Восени, цікаво, лісі, в.
Його, під, ховати, пташка, почала, коріння.
Пролетіла, ось, і, сіла, сойка, пеньок, на.
Сойка
Восени в лісі цікаво. Ось пролетіла сойка і сіла на пеньок. Вона принесла в дзьобі жолудь. Пташка почала ховати його під коріння.
12. Закінчи речення.
Якщо я ненавмисно зачепив перехожого, я повинен ………….
Коли мені необхідно звернутися з проханням, я ………………
Якщо мені потрібно пройти на своє місце в кінотеатрі, я …….
Будова слова
1. Прочитай і вкажи правильну відповідь.
Закінчення – це
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) змінна частина слова;
в) спільна частина споріднених слів.
Спільнокореневі слова – це
а) слова що мають один і той же корінь із спільним значенням;
б) слова, що мають різні закінчення;
в) близькі за значенням слова.
Корінь слова – це
а) частина слова без закінчення;
б) змінна частина слова;
в) спільна частина споріднених слів.
Префікс – це
а) частина слова, що стоїть після кореня;
б) частина слова, що стоїть перед коренем;
в) змінна частина слова.
2. Випиши з поданих слів спільнокореневі.
1.Оселя, хата, оселитися, осел, оселею, селище, поселення, будинок, село.
_______________________________________________________________
2.Дощ, злива, дощу, дощовий, дощатий, дощик, мряка, дощить, дощем.
__________________________________________________________________
3. Добери спільнокореневі слова (не менше 4-х).
Ліс, __________________________________________________________
Малюнок, ______________________________________________________
4. Розкрий дужки і запиши словосполучення.
(З)роблений (з)дерева - __________________________
(до)їхати (до)селища - ___________________________
(в)землю (в)кинути - ____________________________
5. Встав префікси з,с.
…писати, …фотографувати, …робити, …пекли,…горнули,…творили,…ший
…мішати, …,…хопити, …терти,…чесати.
6. Визнач будову слова.
З а п и с и, л і т н і й, п р о л і с о к, с л о н и х а, п р о м о в а, д у б о в и й,
з а т и ш о к, г р и б о ч к и.
Комментариев нет:
Отправить комментарий