Як швидко вивчити таблицю множення!
Однією з базових речей, яку вчать діти в початковій школі, є таблиця множення. Зазвичай її заучують механічно. От тільки не всім дітям зубріння дається легко, для деяких заучування таблиці множення стає справжньою проблемою.Для деяких дітей заучування таблиці множення труднощів не представляє - в цьому віці механічна пам'ять добре розвинена, це потім вона поступово почне слабшати. Але от тим школярам, у яких переважає образна і емоційна пам'ять, заучування таблиці множення часом дається нелегко. Як допомогти їм швидко вивчити таблицю множення?
Спочатку запропонуйте дитині самій намалювати таблицю множення. Не потрібно роздруковувати її з комп'ютера, нехай малюк сам намалює її за зразком. Таблиця повинна бути яскравою, барвистою. Вчитися за такою яскравою таблицею дитині буде приємніше, ніж за нудною стандартною. А коли таблиця буде намальована, можна приступати до навчання.
Насправді, таблиця тільки з вигляду здається неосяжною, окремі її рядки та стовпці можна запам'ятати дуже легко. Для початку розберіться з множенням на одиницю: тут і запам'ятовувати нічого, адже число, помножене на одиницю, дорівнює самому собі. Потім можна сміливо закреслювати стовпчик і рядок з множенням на десять: достатньо пояснити, що до отриманого числа потрібно приписати нуль.
І ось таблиця вже скоротилася на 20 прикладів і стала не такою страшною. Тепер можна швидко вивчити таблицю множення на два - зазвичай вона не представляє для дитини складнощів, адже множити на два досить легко: достатньо просто скласти число з самим собою, а складати числа діти в цьому віці вже вміють непогано.
Тепер можна переходити до множення на 5. Тут важливо звернути увагу на те, що результат завжди буде закінчуватися на п'ятірку (якщо множимо число непарне) або на нуль (якщо воно парне). А першими цифрами результату починаючи з множення на двійку будуть по черзі дві одиниці, дві двійки, дві трійки, дві четвірки і лише в кінці - одна п'ятірка.
Досить швидко зазвичай вивчається і діагональ чисел, помножених на самих себе. Те, що два помножити на два - чотири, знають усі. Приклади типу 5 * 5 = 25 і 6 * 6 = 36 теж запам'ятовуються досить легко, адже вони римуються. Головне, щоб дитина по аналогії не завчив, що 7 * 7 = 47, тут важливо запам'ятати число 49.
Бачите - прикладів вже залишилося значно менше, ніж було спочатку. Половина справи зроблена. Тепер залишилося вивчити множення на 3, 4, 6, 7, 8 і 9. Тут теж можна обійтися без механічного зазубрювання: спробуйте вивчити таблицю множення в ігровій формі. Можна, скажімо, зробити картки. На половині карток написати приклади, на другій половині - відповіді, а дитина нехай до прикладів підбирає відповіді.
Можна придумати з кожним прикладом віршик. Скажімо, «сім на шість - сорок два, у дворі росте трава». Нехай навіть віршики будуть здаватися дурними, але багатьом дітям вони допомагають запам'ятати таблицю множення. Звичайно, все залежить від дитини - є й такі, кому всю таблицю завчити простіше, ніж один віршик. Так що якщо дитині якийсь метод «не підійшов», не потрібно її примушувати, шукайте інші.
Якщо у дитини добре розвинене образне мислення, можна запропонувати їй зробити асоціацію до кожної цифри з якимось персонажем або предметом. Нехай дитина намалює їх, а потім на кожний приклад множення можна разом з ним придумати історію і замалювати її. Дітям з живою уявою такий метод може допомогти швидко вивчити таблицю множення.
Не забувайте повторювати з дитиною вивчені приклади, тільки не треба просити його напам'ять розповісти, скажімо, таблицю множення на 3. У такому випадку дитина може просто «проторохкотіти» її механічно, не вдумуючись в те, що говорить. А коли вона зіткнеться з цим при вирішенні задач, то може відразу і не згадати, скільки буде тричі сім.
Найкраще час від часу (на прогулянці, по дорозі в школу) задавайте малюку задачки на множення. Скажімо, було семеро друзів, кожен з'їв по три цукерки. Скільки цукерок з'їли друзі? Тренуватися треба регулярно, щодня, поки дитина чітко все не запам'ятає.
Якщо вашій дитині не дається таблиця множення - це не значить, що вона дурний. Просто традиційно її заучують механічно, а такий метод підходить не всім дітям. Спробуйте допомогти дитині, використовуючи перераховані вище методи або придумавши свої, незвичайні і оригінальні.
Комментариев нет:
Отправить комментарий